Допоможи собі сам! Правила надання першої медичної допомоги для дітей старшого дошкільного віку

Дорослі створюють сприятливі умови для свідомого сприйняття дітьми правил безпечної поведінки:

  • вдома (поводження з незнайомими предметами та речовинами, вогнем, електроприладами тощо);
  • на вулиці (дотримання правил дорожнього руху, зустріч з незнайомими людьми, тваринами);
  • під час відпочинку на водоймі, в лісі; в екстремальних умовах (пожежа, повінь тощо).

Батьки і педагоги ознайомлюють старших дошкільників з правилами користування телефоном, повідомляють номери телефонів основних служб допомоги «101», «102», «103», «104», привчають користуватися ними в разі потреби. Дорослі вправляють дітей у знанні своєї адреси, навчають звертатися по допомогу до працівників поліції в разі, якщо вони відстали або загубилися. В сім'ї та в ЗДО старших дошкільників навчають надавати першу допомогу при носових кровотечах, нескладних травмах, опіках, тепловому та сонячному перегріванні тощо.

Рана

Ти впав та забив ногу чи руку в кров? Підводься і допоможи собі загоїти рану:

1) Вимий руку.

2) Промий рану під струменем прохолодної води.

3) Промий рану розчином перекису водню.

4) Оброби місце навколо рани розчином йоду чи саму рану зеленкою.

5) Оброби подряпину розчином йоду чи зеленки.

6) Заклей рану пластиром чи закрий бинтом.

Опік

Ти торкнувся гарячої сковорідки чи облив руку окропом? Годі плакати! Негайно допоможи собі сам.

1) Підстав опечене місце під кран з холодною водою.

2) Змочи ватний тампон чи марлевий клаптик перекисом водню та приклади на опечене місце.

3) Якщо з'явились пухирі - у жодному разі не проколюй їх. Після води та перекису водню забинтуй опечене місце та звернись по допомогу до батьків, вчителя чи вихователя.

4) Якщо опік великий та дуже болить, а поряд нікого немає - набери по телефону номер «103», назви адресу, розкажи, що сталося та чекай лікарів.

Порошинка в оці, опік склери

Тобі вітерець запорошив очі чи власна вія потрапила в око? Тобі неприємно та боляче? Не три очі! А ось поплакати можна - сльози вимиють смітинку та промиють твої оченята. Не вимили? Тоді допоможи собі сам.

1) Часто-часто покліпай очима.

2) Не три очі брудними руками.

3) Промий свої очі під краном прохолодною водою.

4) Подивись у дзеркало. Бачиш смітинку - постарайся легенько носовичком підштовхнути її у куточок ока, а тоді витягай. Незручно це робити самому - попроси дорослого.

5) Після видалення порошинки промий очі розчином несолодкого чаю. Намагайся діяти так, щоб чай потрапив у середину ока - не мружся.

6) Якщо око дуже болить та пече - негайно звернись по допомогу до дорослих.

7) Якщо до ока потрапила якась стороння рідина, воно пече і болить, а вдома нікого немає - промий око під краном дуже великою кількістю прохолодної води та виклич швидку допомогу.

Тепловий (сонячний) удар

Тобі недобре від спеки? Важко дихати та темніє в очах? Не лякайся - допоможи собі сам.

1) Розстебни комірець сорочки чи кофтини.

2) Зніми теплий одяг.

3) Умийся прохолодною водою.

4) Полежи чи посидь в затінку.

5) Зроби з будь-чого собі віяло та обмахуйся ним.

6) Зовсім млосно - сідай або лягай на підлогу чи землю та мерщій клич на допомогу.

Обмороження

Тобі так було весело грати на морозі, що ти не помітив, як перестав відчувати свої вушка, щічки чи ніжки? Злякався? Не треба боятися! Зосередься, згадай свої знання та допоможи собі сам.

1) Легенько потри свої вушка чи щічки хусточкою або м'якеньким шарфиком.

2) Якщо хтось пропонує тобі потерти побілілі місця снігом - не погоджуйся: шкіра й так травмована морозом, а снігом ти ризикуєш її зідрати.

3) Вдома змерзлі ніжки чи ручки занур у прохолодну воду, бо при зануренні в гарячу буде боляче.

4) Випий теплого чаю, лягай та накрийся ковдрою, щоб добре зігрітися.

5) Пальці не гнуться, щоки чи вуха білі, а ти вдома сам - звернись по допомогу до найближчих сусідів, зателефонуй батькам або виклич швидку допомогу.

Подряпина, невеликий поріз

У перегонах з товаришем ти впав та зідрав коліна? Дуже болить? Але ж ти вже великий, а отже, можеш терпіти, авжеж? Та з обідраним коліном бігати незручно, отже допоможи собі сам.

1) Промий ранку чистою водою чи шматочком вологої тканини.

2) Тоненьким струменем лий перекис водню на ранку. Не бійся, якщо побачиш, як рідина спінилась - це гинуть мікроби та бруд.

3) Візьми маленький шматочок ватки та намотай його на паличку - ти отримав ватний тампон. Тепер занур його в зеленку і змасти цим тампоном ранку.

4) Якщо під рукою не зеленка, а розчин йоду - змасти тільки краєчки рани; буде трішки боляче, але швидко біль згасне.

5) Щоб до рани не потрапив бруд, закрий її пов'язкою чи заклей пластирем.

6) Якщо нема бактерицидного пластиря, зроби маленьку подушечку з бинта і заклей навхрест звичайним лейкопластирем.

Синець, гуля

Ти впав та забився? На лобі вискочила гуля? Чи ти шкутильгаєш зі свіжим синцем на литці? І боляче, і плакати соромно. А так хочеться, щоб тебе пожаліли... То пожалій себе і допоможи собі сам.

1) До синця відразу приклади щось холодне - хоча б вологу серветку.

2) До гулі можеш прикласти монетку і натиснути; але тисни так, щоб не було боляче.

3) Візьми мамину косметичну паличку, вмокни в йод та намалюй на синці сіточку у вигляді соняшника.

4) Набив гулю і при цьому паморочиться голова та нудить - лягай в ліжко чи на лаву та попроси друзів покликати дорослих на допомогу.

Носова кровотеча

Малий, чого плачеш? Кажеш, ударився - і з носа кров потекла? Та пусте! Не переймайся, з усіма буває і швидко проходить. Отже витри сльози і допоможи собі сам.

1) Нашкрябай снігу в холодильнику або загорни шматочок льоду в хустинку, і поклади на перенісся, а сам влаштуйся зручно в крісло, закинь голову та почекай.

2) Дихай лише ротом.

3) Розстебни сорочку чи плаття, щоб легше було дихати.

4) Не плач, бо сльози будуть потрапляти до носової порожнини і заважатимуть крові згорнутися.

5) Скрути тампончики з вати, зволож їх перекисом водню та встав їх у ніздрі - це затримає кров і прискорить загоєння.

6) Якщо кровотеча не зупиняється, поклич на допомогу дорослих.

Укус комахи

Ти, звичайно, не дуже хоробра дитина, але боїшся бджіл, ос і джмелів. А ще, мабуть, чув про павуків та скорпіонів. Знаєш, дорослі їх бояться! Але можна боятися з розумом. Як це? Дуже просто - більшість тварин і комах кусаються, тільки захищаючись. Тому в першу чергу пам'ятай просте правило: не чіпай осиних гнізд, не турбуй бджіл у вулику, не намагайся спіймати джмеля на квітці - вони будуть захищати своє життя найпростішим способом - жалити! У бджоли жало з гачечком на кінці, тому воно залишається у місці укусу, але бджола при цьому гине. Пожалій бджолу - не дратуй її! Але якщо тебе все ж таки вкусила якась комаха, то - допоможи собі сам.

1) Не розчісуй місце укусу комара, протри його ваткою з оцтом чи одеколоном.

2) Якщо тебе вкусила бджола, витягни жало пінцетом чи кінчиками пальців.

3) Приклади до місця укусу комара, бджоли, мурахи, оси, джмеля серветку, змочену оцтом.

4) Якщо місце укусу комахи почервоніло і дуже опухло, звернись по допомогу до дорослих.

Укус тварини (собаки, кішки)

Напевне, у тебе вдома живе собака або кішка. Це добре. Ти ж, мабуть, любиш із ними гратися? А ось скажи, чи буває у твого улюбленця поганий настрій? Ти знаєш, чому не можна торкатися безпритульних тварин? Як ти гадаєш, чому гарчить мама-собака, якщо хтось бере до рук її цуценя? А чи трапляється таке, щоб тебе подряпала власна ж кішка, якщо ти її дуже міцно до себе притиснув? Добре, що ти знаєш відповіді на всі запитання. А тепер уяви собі ситуацію, коли тебе вкусила чужа (безпритульна) тварина. Уявив? Якщо сталася така неприємність, то в першу чергу - допоможи собі сам.

1) Промий місце укусу великою кількістю проточної води.

2) Змасти йодом навколо рани (саме навколо, а не саму рану).

3) Наклади пов'язку на уражене місце.

4) Звернись по допомогу до батьків, вихователя чи лікарів.

Правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв

ДСНС України нагадує громадянам правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв

Шановні громадяни! У зв'язку з загостренням ситуації , Державна служба України з надзвичайних ситуацій звертається до вас з проханням бути пильними та завжди пам’ятати основні правила дій при виявленні підозрілих та вибухових пристроїв .

Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхні характерні ознаки:

- предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;

- наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;

- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятора тощо);

- наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;

- предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці.

Найчастіше вибухові пристрої можна виявити у місцях масового перебування людей. Тому, якщо ви побачили підозрілий предмет на вулиці:

- негайно зателефонуйте до Служби порятунку за номером 101 або у відділення міліції за номером 102;

- попередьте перехожих про можливу небезпеку;

- очікуючи на прибуття рятувальників, огородіть чимось небезпечне місце та відійдіть від знахідки на безпечну відстань (100 м). Для огородження скористайся будь-якими підручними матеріалами: гілками, мотузками, шматками тканини, камінням тощо.

Якщо ви перебуваєте у громадському транспорті та інших місцях скупчення людей вам необхідно бути особливо уважними та дотримуватись таких правил:

- звертайте увагу на залишені сумки, портфелі, згортки чи інші предмети, у яких можуть бути заховані саморобні вибухові пристрої;

- у разі виявлення підозрілого предмета негайно кнопкою виклику водія, переговорним пристроєм чи іншим способом повідомте про знахідку водія чи правоохоронців;

- не відкривайте знайдені пакети чи сумки, не чіпайте їх та повідомте людей довкола про можливу небезпеку.

Категорично забороняється:

- торкатися предмету і пересувати його;

- користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);

- заливати його рідинами, засипати грунтом або чимось його накривати;

- торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.

Якщо лиха не вдалося оминути і стався вибух, дуже важливо не втратити контроль та не піддаватися паніці:

- спробуйте заспокоїтися та уточнити ситуацію;

- ні в якому разі не користуйтеся відкритим вогнем;

- зі зруйнованого приміщення слід виходити обережно, не торкаючись пошкоджених конструкцій та дротів;

- при задимленні обов’язково захистить органи дихання змоченою хусткою, шматком тканини чи рушником;

- по можливості та наявності необхідних знань і навичок надайте першу домедичну допомогу постраждалим;

‑ дочекайтеся прибуття представників аварійно-рятувальних служб та у подальшому дійте за їх вказівками;

- якщо вибух стався у громадському транспорті, вам необхідно, насамперед, виконувати всі команди водія чи команди, які оголошуються дистанційно.

Пам’ятайте! Одна з основних причин нещасних випадків, пов’язаних з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки. Знешкодити вибуховий пристрій або локалізувати вибух можуть лише підготовлені спеціалісти після виведення людей із небезпечної зони.

При виявленні підозрілого предмета, негайно повідомте про це Службу порятунку за номером 101 та правоохоронні органи за номером 102.

Безпека життєдіяльності дошкільників.
Організація роботи з безпеки життєдіяльності дітей в закладі дошкільної освіти

Дошкільний навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного, нешкідливого утримання дітей, раціонального харчування. Здоров’я, його охорона та зміцнення, безпека дітей повинні бути життєвою стратегією, пріоритетом у роботі дошкільних закладів.

(Закон України "Про дошкільну освіту")

Дитина повинна самостійно вирізняти основні небезпечні чинники довкілля. Знати правила безпечного перебування вдома, у дитячому садку, на вулиці, на воді, на льоду, на спортивному майданчику (Базовий компонент дошкільної освіти в Україні)

Що таке безпека дитини?

Безпека – це: знання дітей-дошкільників про певні небезпечні ситуації та людей, які можуть загрожувати здоров'ю та життю, уміння правильно поводитися у різних ситуаціях; навички самостійних рішень у певних надзвичайних ситуаціях.

Освітньо-виховну роботу з дошкільниками в ДНЗ проводимо у таких напрямках:

життя серед людей, у природному та предметному середовищі;

правила поведінки з вогнем;

безпечні та небезпечні вулиці та дороги;

виховання вміння надавати собі та іншим допомогу у випадку необхідності.

Перевага в освітньо-виховному процесі надається заняттям, цікавим бесідам, розмовам, моделюванню та аналізу певних ситуацій, дидактичним та сюжетно-рольовим іграм.

Більше уваги приділяємо організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття певних навичок поведінки, досвіду, самостійного пошуку виходів з непростих ситуацій, навчанню приймати виважені, продумані рішення. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні вміти застосовувати в реальному житті, на практиці.

Важливою формою роботи з дошкільниками та колективом дошкільного навчального закладу із забезпечення безпеки у НС є проведення і Тижня безпеки дитини.

Мета його:

поліпшити якість навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

вдосконалювати теоретичні знання та практичні навички педагогів з формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя;

пропагувати здоровий спосіб життя серед дітей та батьків;

інтегрувати суспільне та родинне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.


Спільна робота з педагогами, дітьми, батьками забезпечить дітям перед вступом до школи різноманітно та повно засвоїти навички практичної безпечної життєдіяльності й усвідомити, що її життя та здоров'я – це найдорожче багатство. А дотримання дітьми правил безпечної поведінки та захисних принципів обов’язково допоможе їм у різних життєвих ситуаціях.

ІНСТРУКТАЖІ ДЛЯ БАТЬКІВ:

Особиста безпека дитини:

Не залишайте дітей дошкільного віку самих удома, навіть на короткий час.

Не дозволяйте відчиняти двері незнайомцям, навіть одягненим у міліцейську форму.

Навчайте за потреби користуватися телефоном для виклику служб:

101 — пожежі;

102 — міліція;

103 — швидка допомога;

104 — газова служба.

Бажано вивчити з дитиною домашню адресу, ім'я та прізвище і телефон батьків.

Забороняйте розмовляти з незнайомцями на вулиці та йти з ними, сідати в машину, навіть якщо вони запропонують відвезти дитину до мами. Поясніть, що батьки ніколи не пришлють за дитиною чужу людину.

Забороняйте піднімати на вулицях незнайомі предмети — вони можуть бути небезпечні (шприці, скло, склянки з рідиною, цукерки чи іншу їжу тощо).

Не дозволяйте бавитись ріжучими, гострими та вибухонебезпечними предметами. Удома тримайте ці предмети в недоступному для дітей місці.

Не дозволяйте користуватися ліфтом без супроводу дорослих, учіть правильно користуватись ліфтом і правильно поводитись у разі поломки.

Запобігайте формування в дитини навичок жорстокого поводження з тваринами. Не дозволяйте дражнити тварину.

Не дозволяйте вмикати електроприлади за відсутності дорослого.

Не дозволяйте самостійно виходити на балкон та відчиняти вікна, поясніть дитині, яку небезпеку вони несуть.

Вивчіть з дитиною домашню адресу, телефон, або вкладіть до кишеньки дитини «особисту картку» з усіма даними, особливо якщо відвідуєте місця з великим скупченням людей.

Увага: дорога!

Шановні батьки, слід пам'ятати, що дорога є підвищеною зоною небезпеки наших дітей.

Не дозволяйте дітям самостійно переходити проїзну частину.

Не поспішайте, переходьте дорогу розміреним кроком.

Виходячи на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти — дитина має звикнути до того, що, переходяче дорогу, потрібно зосередитись.

Не переходьте дорогу на червоний чи жовтий сигнал світлофора.

Переходьте дорогу лише в місцях, визначених дорожнім знаком — «Пішохідний перехід».

З автобуса, тролейбуса, трамвая, таксі виходьте першими, щоб дитина не могла впасти чи вибігти на дорогу.

Не виходьте з дитиною з-за машини, з-за кущів, не глянувши попередньо на дорогу — це типова помилка, і не можна, щоб діти її повторювали.

Спонукайте дитину до участі у ваших спостереженнях за ситуацією на дорозі: показуйте їй ті авто, які готуються повертати, їдуть з великою швидкістю.

Під час подорожі залізничним транспортом дотримуйтесь усіх правил та уважно стежте за дітьми.

Не дозволяйте дітям гратися поблизу доріг і на проїжджій частині, вулиці.

Пам'ятайте, що проїжджа частина є одним
з головних місць травмування дітей!

Увага: вогонь!

Щоб уникнути пожежі, потрібно дотримувати правил пожежної безпеки:

Зберігайте сірники в місцях, недоступних дітям.

Не дозволяйте дітям розводити багаття.

Не дозволяйте самостійно вмикати електроприлади, використовуйте «безпечні розетки».

Не дозволяйте самостійно вмикати газові прилади, пояснюйте дітям небезпеку, яку вони несуть.

Не допускайте перегляд телепередач, користування комп'ютером за відсутності дорослих.

Не залишайте менших дітей без нагляду, особливо біля пожеженебезпечних джерел.

Не вмикайте електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем.

Не нагрівайте лаки або фарби на відкритому вогні.

Не захаращуйте шляхи евакуації.

Не зберігайте на балконі легкозаймисті речовини.

Не сушіть речі над газовою плитою.

Не влаштовуйте піротехнічні заходи з балкону та поруч з будинком.

Навчайте свою дитину користуватись вогнем та дотримуйте правил пожежної безпеки.

Шановні батьки!
Ставтесь негативно до ігор дітей з вогнем! Роз'яснюйте, що їхні пустощі з вогнем можуть стати причиною пожежі. У разі виникненні пожежі негайно викликайте пожежників,

телефонуйте за номером «101»!

Дотримуйте правил цивільної оборони. У разі виникнення загрози виконуйте інструкції, які повідомляє ЗМІ.

Кiлькiсть переглядiв: 58

Коментарi