• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Безпека в ЗДО

ЩО МАЄ БУТИ У РЮКЗАЧКУ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ДИТИНИ (для групи, для ЗДО)

ЩО МАЄ БУТИ У РЮКЗАЧКУ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ДИТИНИ

1. Записка від батьків, у якій вказано прізвище, ім'я, по батькові дитини, дата народження, адреса проживання, контакти батьків, сімейне фото (за бажанням)

2. Тепла курточка, шапка, теплі шкарпетки

3. Комплект змінної білизни та одягу

4. Пляшка води

5. Печиво «Марія» (або інше некрихке)

ЩО МАЄ БУТИ У РЮКЗАЧКУ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ГРУПИ

-рюкзак яскравого кольору (червоний, помаранчевий) декілька чистих аркушів --паперу ручка, олівець блокнот із твердою палітуркою

-ліхтарик (и) та додаткові батарейки до нього/них

-групова аптечка маленьке радіо на батарейках + батарейки свисток вода,

стаканчики

-термоковдри (щоб вберегтися від холоду)

декілька упаковок великих сміттєвих пакетів

-2-3 маркери

-декілька вінілових перчаток

-мотузка

-маски для всіх дітей

-скотч та ножиці

-відро (бажано складне, замість туалету)

-туалетний папір або рулон паперових рушників

-вологі серветки розкладна

-клейонка для забезпечення приватності під час відвідування саморобного туалету

-мультитул (багатофункціональний інструмент, що поєднує декілька портативних інструментів) енергетичні батончики для всіх дітей групи.

ЩО МАЄ БУТИ У РЮКЗАЧКУ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ЗДО

-довідник з управління в надзвичайній ситуації у закладі освіти;

-карта закладу освіти, план поверхів план евакуації та план зв'язку (за наявності)

-список працівників закладу освіти з контактами

-список дітей та розклад занять

-список контактів батьків дітей (за можливості)

-важливі номери телефонів

-ручки та блокноти, маркери ключі мегафон скотч, ножиці ліхтарик, запасні батарейки до ліхтарика свисток аварійне радіо на батарейках та батарейки до нього

-аптечка першої допомоги

Ц І Л ЬО В И Й І Н С Т Р У К Т А Ж для педагогічних працівників на випадок надзвичайної ситуації в умовах воєнного стану в Україні

І. Загальні положення

1. Одним із важливих пріоритетів у діяльності закладів дошкільної освіти (далі ЗДО) є забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, які на сьогодні страждають від російської воєнної агресії. А життя та здоров'я дітей - це найбільша цінність людства. Володіти необхідними знаннями, потрібними для подальшої безпечної життєдіяльності, є важливим завданням для кожного з дорослих.

2. Під час здійснення зазначених заходів керівник, педагогічні та інші працівники ЗДО керуються Кодексом цивільного захисту України. Відповідно до статті 32 КЦЗУ заклади дошкільної освіти, які не забезпечені власними захисними спорудами для захисту від деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час та дії засобів ураження в особливий період, також використовують споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.

Споруда подвійного призначення - це наземна або підземна споруда, що може бути використана за основним функціональним призначенням і для захисту населення.

Найпростіше укриття - це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.

3. З огляду на необхідність створення безпечного освітнього середовища в ЗДО педагогічні та інші працівники повинні бути готові до здійснення заходів щодо захисту учасників освітнього процесу, особливо вихованців, зокрема їх укриття у захисних спорудах цивільного захисту та евакуаційних заходів, а також неухильного дотримання алгоритму дій під час тривожної сирени.

4. Вихователям ЗДО рекомендовано проводити з дітьми дошкільного віку роз'яснювальну роботу щодо безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності.

5. Для організації роботи з дітьми доцільно користуватися інформаційно- освітніми матеріалами, що розміщені на сайті МОН:

Довідник «У разі надзвичайної ситуації або війни» Лист МОН № 1/3737-22 від 29.03. 2022 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні». Як заспокоїти дітей під час війни https://mon.gov.ua/ua/news/monzapuskaye-informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною https://www.youtube.com/watch?v=8ml9RPFun7s Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України» https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/2022/03/19/ Як допомагати дітям у замкненому просторі http://www.barabooka.com.ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/ Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми: поради чернівецької психологині.https://shpalta.media/2022/03/02/yak-govoriti-provijnu-ta-povitryanu-trivogu-z-ditmi-poradi-cherniveckoi-psixologini/ Лист МОН № 1/3371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій» (питання організації освітнього процесу у закладах освіти) Лист МОН від 02.04.2022 р. № 1/3845-22 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні». 6. На випадок надзвичайної ситуації в умовах організації освітнього процесу під час воєнного стану в Україні вихователям та іншим педагогічним працівникам ЗДО потрібно дотримуватися правил поводження у надзвичайних ситуаціях.

ІІ. Правила поводження у надзвичайних ситуаціях

1. Під час повітряної небезпеки:

- після отримання сигналу «Повітряна тривога!» відразу відключити живлення, закрити воду і перекрити газ;

- вимкнути усі електроприлади;

- взяти список дітей (по можливості - свої документи, гроші і продукти);

- взяти рюкзачки безпеки для дітей, які сформовані завчасно (див. пам'ятку «Що має бути в рюкзачку безпеки для дитини»);

- взяти рюкзачок безпеки для групи (див. пам'ятку «Що має бути в рюкзачку безпеки для групи»);

- інформувати різними засобами про небезпеку близьких;

- якнайшвидше рухатися до найближчого місця укриття, яке закріплене за групою;

- дотримуватися спокою і порядку;

- в укритті забезпечити, по можливості, ігри-заняття з дітьми, щоб убезпечити їх надмірну тривожність;

- без крайньої необхідності не залишати безпечного укриття до сигналу «Відбій повітряної тривоги!». Слідкувати за офіційними повідомленнями.

2. Якщо стався вибух:

- уважно озирнутися навколо, щоб з'ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;

- якщо є можливість

- спокійно вийти з місця пригоди (укриття).

- опинившись під завалами - подавати звукові сигнали. (Пам'ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п'яти днів);

- викликати рятувальників за номером 101 та виконувати всі їхні інструкції.

3. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю

- закрити штори або жалюзі (попередньо заклеїти вікна паперовими стрічками або скотчем) для зниження ураження фрагментами скла;

- вимкнути світло, закрити вікна та двері;

- зайняти місце на підлозі у приміщенні, що не має вікон на вулицю (коридор, туалетна кімната, ванна, передпокій);

- інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.

4. У разі загрози чи ведення бойових дій:

- закрити штори або жалюзі (попередньо заклеїти вікна паперовими стрічками, скетчем) для зменшення ураження фрагментами скла.

- вимкнути живлення, закрити воду і перекрити газ, загасити (вимкнути електроприлади) пристрої для опалення;

- взяти список дітей (по можливості - свої документи, гроші і продукти); - взяти рюкзачки безпеки для дітей, які сформовані завчасно (див. пам'ятку «Що має бути в рюкзачку безпеки для дитини»);

- взяти рюкзачок безпеки для групи (див. пам'ятку «Що має бути в рюкзачку безпеки для групи»);

- якнайшвидше рухатися до найближчого місця укриття, яке закріплене за групою;

- дотримуватися спокою і порядку;

- попередити близьких і знайомих про небезпеку, прийти на допомогу тим, хто її потребує;

- без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування; - проявляти крайню обережність; не варто панікувати.

5. Під час масових заворушень:

- зберігати спокій і розсудливість;

- під час знаходження на вулиці

- залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;

- не піддаватися на провокації;

- надійно зачиняти двері;

- не підходити до вікон і не виходити на балкон;

- без крайньої необхідності не залишати приміщення.

6. Якщо вас захопили у заручники і вашому життю є загроза:

- постаратися запам'ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;

- за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або поліції;

- намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;

- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними; - не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;

- виконувати вимоги злочинців, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;

- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем; - нічого не просити; - якщо ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;

- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;

- спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю - туалетна/ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця - падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільби; - при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;

- під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.

7. При проведенні евакуації з небезпечної зони:

- взяти список дітей (по можливості - свої документи, гроші і продукти);

- взяти рюкзачки безпеки для дітей, які сформовані батьками завчасно (див. пам'ятку «Що має бути в рюкзачку безпеки для дитини»);

- взяти рюкзачок безпеки для групи (див. пам'ятку «Що має бути в рюкзачку безпеки для групи»);

- надати, за потреби, допомогу дітям з ООП;

- переміщатися за вказаною адресою;

- у разі необхідності звернутися за допомогою до поліції чи спеціальних служб та медичних працівників.

ІІІ. Поради керівнику закладу дошкільної освіти

Останнім часом почастішали випадки телефонних повідомлень про замінування приміщень та виявлення підозрілих предметів, що можуть виявитися вибуховими пристроями. На такий випадок пропонуються заходи попереджувального характеру:

посилити пропускний режим при вході і в'їзді на територію закладу, пильнувати системи сигналізації і відеоспостереження;

проводити обходи території закладу і періодичну перевірку складських приміщень на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів;

організувати проведення спільних із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажів і практичних занять з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.

У разі виявлення підозрілого предмета працівниками закладу освіти потрібно негайно повідомити правоохоронні органи, територіальні органи управління з питань цивільного захисту. До прибуття оперативно-слідчої групи керівник ЗДО повинен дати вказівку співробітникам знаходитися на безпечній відстані від знайденого предмета. У разі потреби - евакуйовувати людей згідно наявному плану евакуації.

ІV. АЛГОРИТМ ДІЙ У НАДЗВИЧАЙНІЙ СИТУАЦІЇ (далі - НС)

1. Визначити, який тип небезпеки: захоплення будівлі, обстріл, повітряна атака, пожежа, повінь, хімічна чи біологічна атака.

2. Чи безпечно у приміщенні? Аварійне блокування, укриття у приміщенні, евакуація за межі.

3. Обрати план реагування в залежності від умов надзвичайної ситуації та визначити команду реагування.

4. Зазначити необхідну інформацію: - контакти екстрених служб для оповіщення;

- відповідальний за інформування персоналу про НС;

- спосіб сповіщення персоналу про НС;

- відповідальний за інформування екстрених служб;

- способи сповіщення екстрених служб;

- способи сповіщення екстрених служб у випадку зникнення зв'язку;

- відповідальний за сповіщення батьків або законних представників дітей;

- способи сповіщення батьків або законних представників дітей;

- способи отримання інформації щодо перебігу НС від офіційних джерел під час перебування в укритті;

- способи комунікації між колективом та адміністрацією ЗДО під час НС;

- відповідальний за реалізацію плану дій у випадку НС у групі;

- відповідальний за рюкзачок безпеки;

- відповідальний за облік та взаємодію з дітьми.

5. Визначити план дій вихователя у випадку: евакуації за межі закладу, аварійного блокування, укриття у приміщенні закладу освіти.

6. Залишити небезпечне місце відповідно до мапи евакуації вікових груп.

Пам'ятка щодо правил поведінки (порядку дій) населення у разі виявлення підозрілого об'єкта, вибухонебезпечного предмета

Для того, щоб вирізнити вибухові пристрої з-поміж усіх інших, варто запам’ятати їхні характерні ознаки:

- предмети є незнайомими або незвичними для цієї обстановки чи території;
- наявність звуків, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), миготіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;
- предмет може бути підвішений на дереві або залишений на лавці.


Категорично забороняється:

- торкатися предмету і пересувати його;
- користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
- заливати його рідинами, засипати ґрунтом або чимось його накривати;
- торкатися підозрілого пристрою та здійснювати на нього звуковий, світловий, тепловий чи механічний вплив, адже практично всі вибухові речовини отруйні та чутливі до механічних, звукових впливів та нагрівання.

При виявленні вибухових пристроїв телефонуйте 101 або 102.

/Files/images/bezpeka/1422541468_1368605514_1111.jpg

/Files/images/bezpeka/1_2.jpg

/Files/images/bezpeka/3.jpg

/Files/images/bezpeka/4.jpg

/Files/images/bezpeka/vnp-1.jpg

Поради від ДСНС: правила поводження з вибухонебезпечними предметами
wym-1658218598922

ПАМ’ЯТКА ЩОДО ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ (ПОРЯДКУ ДІЙ) НАСЕЛЕННЯ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ОБ’ЄКТА, ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНОГО ПРЕДМЕТА wym-1658218742339

Кiлькiсть переглядiв: 212

Коментарi